Arholma Oktober 2009

I helgen var det så dax att inkassera den där välförtjänta pausen som vi aldrig tar oss tid till. Håkan fick en helg på Arholm när han fyllde år.

Jag hämtade Morgan direkt efter lunch i skolan, Maximus var hemma hela dagen. Trots detta hade vi tajt med tid, passbåten skulle gå kl 15.05 och resan till den skulle ta 2timmar, vi åkte 12.54. Vilket innebar inga onödiga stopp längs vägen. Maximus somnade gott i bilden.

Sorry, glömde vrida på bilden

Väl på båten så kunde vi andas ut, Maximus vagn var en stor packåsna, med sängkläder, kylväska och all annan mat som skulle med.
Väl på ön så var det ca 600m att gå innan vi var på vandrarhemmet. Det finns inga bilar på ön men det finns flakmoppar och cyklar i mängder, en och annan 4-hjuling och nån enstaka traktor fanns det oxå.

På fredagen tog vi det bara lungt, gick en liten sväng, spelade Uno med öppna kort för då kunda Maximus vara med han oxå, men ett halvår med Uno så kommer vi kunna köra det med stängda kort. God mat i form av fläskfile och klyftpotatis som Morgan skalat nästa alla potatisar själv.

På Lördagen var det en utflykt med picnic till den Norra öspetsen där vi hittade en kanon på berget (bild kommer senare) vi åt plättar och njöt av höstsolen.

Yra var självklart med hela helgen och njöt av livet på landet.

En sväng förbi hamnen så vi kunde ta kort på barnen och båten hans oxå med.

Maximus åkte mycket vagn på förmiddagen, han har vart sjuk i veckan så han hade helt enkelt inte ork att springa så mycket.

Morgan vilar trötta ben

Efter lördagens middag, förrätt: Laxmacka, huvudrätt: Kyckling med paprikasås och ris (utan paprika för den bommade jag att handla) och gott vin, så fick barnen titta på disneydax innan de somnade gott i soffan, ja Max somnade i sin säng men vart buren till soffan så jag och Håkan kunde titta på "Här är ditt Liv"

Söndagen så gick vi till Båken, ett sjömärke där fotade vi lite

Inte det bästa vädret men ändå.

På vägen tillbaka ville Maximus bara hålla Morgan i handen och det funkade super bra, han gillar sin storebror och vill göra allt som han gör.

Vi fick alla nya näsor i helgen men bara Morgan fastnade på bild.

Summa sumarum: Vi har haft mysigt, roligt och trevligt men är trötta av all frisk luft och långa promenader allihopa, var segt att gå upp både måndag och tisdag, men vi skall åka tillbaka under sommaren 2010 och gå på visning av Arholmabatteri.