Hänt en del sen sist

Hoppsan vad tiden springer ifrån mig, men nu har jag Edwin här hemma och har möjlighet att sitta ner en stund och fundera på livet och ingenting och blogga lite, borde blogga mera än vad jag gjort det senaste året. Får ta mig i kragen på detta. Håkan har dessutom en affärside med bloggande så då får jag ju betalt för att blogga ;) återkommer till det senare.

Vad har hänt då?

Edwin är hos oss för den 3 November kl 20.05 så blev han storebror till en prinsessa, 2580g 46cm. Så jag har det rätt soft just idag, vart till Tumba och handlat present till prinsessan (hon har inget namn ännu) vi tog bussen, så smidigt. Undrar lite över varför man inte åker buss oftare men det beror väl på att man åker gratis med barnvagn å har man ingen så är det svindyrt. Åker inte tillräckligt mycket för att det skall löna sig.

Vi har bestämt oss vad för hus vi skall bygga, Borohus Rymd 161 så vi ändrat lite på. Handpenningen är betalad. Nu återstår sånt som är tråkigt ett tag, bygglovsansökan och bråka med diverse banker om byggkreditiv, Handelsbanken Tullinge ger oss inget byggkreditiv ;( så vi skall kolla med övriga banker i närheten. Handelsbanken i Tullinge tog 3v på sig för att komma på att vi fick lägga våra befintliga lån hos dem, men då hade vi redan hittat ett annat alternativ, eftersom det var kort om tid till ombindningen så sa vi till om att det var brådis. Att de sedan inte vill ge oss byggkreditiv beror på att Håkan står som ägare och innehar 100% av aktierna i vårat AB. Vilket vi inte förstår, genomsnittligt ligger vi på höga löner men det hör inte hit :(

Morgan har nu börjat första klass och fått nya pedagoger/mentorer. Funkar super ännu, dock kommer det fler och fler fula ord och det är en massa tjafs på kvällarna här hemma. Han blir väldigt lätt arg. Fortsätter det på detta sättet så skall vi gå vidare med detta, har fått tills av skolssk att göra diverse tester hemma och alla tester vi hittils provat så ligger han på gränser för en neuropsykoligisk diagnos, men skulle det bli en utredning och en diagnos har vi förhoppningsvis massa nya verktyg att jobba med. Redan fått lite till från svåger och svägerska som har en 14åring med svår ADHD. Innan de fick diagnos hade de det hopplöst hemma, men nu ett mycket bättre klimat.

Finnhuset är sålt och till tomten flyttar en av Morgans klasskompisar :) skall bli skönt att det blir rätsida på den tomten nu.

Jag vart påkörd bakifrån i en olycka 3 Augusti och fick en wiplasch ;( som jag nu behandlar hos chiropraktorn och hoppas på att det snart vänder, men så länge jag rör på mig så funker det toppen bra, sitter jag för mycket så kommer huvudvärken som ett brev på posten :( har förvisso ont mer eller mindre hela tiden men det är smärta som går att "tänka" bort, men visst det är jobbigt att vakna med det onda varje dag. Nu har vi vart sjuka några veckor och behandlingen uteblivit men jag hoppas på att komma iväg nästa vecka.

Inhandling av nys skridskor till mig och Håkan har skett. Håkans mamma tyckte inte han skulle ha skridskor för han kunde ju ändå inte åka. Men har man inga kan man ju heller inte lära sig. Vi spelade hockey på storamossen förra helgen och startade då även en förening. Alla papper är ännu inte helt klara men snart så. Medlemsavgiften är en guldpeng, sen följer det kostnader för de som är med och spelar just den dagen.

Nä skall fixa lite Mellis till lilleman så får det bli mer en annan dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0